onsdag 17 februari 2010

Semlor i massor

Jag glömde ta några bilder, men det har kalasat på Semlor i massor här på landstinget igår.

Det började redan till frukost korridorer, arbetslag, enheter alla hade planerat att äta Semlor. Det fanns ingen plats i kylskåpet för lunchlådor alls. Jag som ansvarade för Moderaternas Semelkalas till politiken åkte och hämtade mina Semlor på Brynolf bagare vid 13 tiden och det visade sig vara en ganska dålig tid.
Kön ringlade sig långt ut på gatan av människor som beställt Semlor eller helt enkelt chansade på vinst och förlust att det skulle finnas kvar. Inne i butiken stod fem damer och sålde Semlor, två sprang fram och tillbaka mellan butik och lager och jag jag misstänker att det fanns ett gäng glada bagare i bakgrunden som bakade Semlor för glatta livet!

Jag tyckte det kändes maffigt att komma utbärandes på 12 Semlor i en stor kartong men både före och efter mig beställdes det minst tre gånger så många Semlor och jag fick reda på att om man beställer över 20 Semlor så får man hämta dem via lastkajen...

Väl tillbaka på Landstinget blev alla nöjda och glada och jag måste säga som egentligen inte är så förtjust i Semlor att min lactosfria variant var riktigt god!

Inga kommentarer: