fredag 29 januari 2010

Stopp i röret


Jag åkte hem till min mamma igår kväll efter mitt sista kvällsmöte vid niotiden på kvällen, där var det full panik.

Inackorderingens handfat läckte och hon tvättade händerna i duschen, samtidigt har det lyckats bli stopp i köksavloppet medans mamma förberedde sig för en middagsbjudning med 13 gäster på fredagen.

En rörmokare på jourtid skulle kosta skjortan och jag anade en viss förtvivlan i hennes ögon när hon föreställde sig disk i badkaret och gästerna springande i panik fram och tillbaka i huset.

Som tur var är jag inte bara en duktig politiker, jag är en fenomenal hobby rörmokare också. Nu är handfatet fixat och köksvasken rinner som om den vore ny! Går min politiska karriär åt skogen kanske man skulle överväga en karriär som rörmokare.

Inga kommentarer: