söndag 10 januari 2010

Alla borde inte få ha värme nu!

Så kallt så kallt, jag fryser så att tänderna skallrar. Inte blir det bättre av att jag har ett fruktansvärt kallras från alla mina fönster i lägenheten heller. När det är så här kallt är det inte konstigt att alla värmekällor i samhället går för fullt, det är så det ska fungera.

Jag blir riktigt förbannad när jag hör att elen kostar mer än någonsin och att vi tvingas elda kol och torv för att elen ska räcka när vi har fungerande miljövänlig billig kärnkraft outnyttjad i landet.
Vindkraft i alla ära men när det är så här kallt så fungerar den inte och då måste det finnas andra energikällor att sätta in.
Just nu borde alla som förespråkar ett samhälle utan kärnkraft få frysa och låta oss som inte vill ha el framställd av olja, torv och brunkol få ta del av fördelarna istället!

Inga kommentarer: