måndag 21 december 2009

En helg fylld av aktviteter


Trotts de bitande 18 minusgraderna i lördags strålade solen och det var en alldeles underbar vinterdag. Det blev inte bara en massa hundlek utan även första dragningen med hunden. Till min stora förvåning och glädje så gick det jättebra, och han tyckte det var skitkul dessutom!


Traditionerlig julmiddag med ungdomsförbundet blev det på kvällen. Jag hade tänkt ta det lugnt med tanke på min förkylning men så blev det inte. Det är kul att dansa och när alla andra dansar så vill ju jag också.


Under söndagen var det dags för en riktig pang pang lektion, jag har skjutit mina första hagelskurar. När man gör fel så känns det vill jag lova. Min axel och överarm pendlar mellan brunt, blått och lite grönt just nu eftersom det tog några gånger innan jag visste hur jag skulle ta emot rekylen. Jag kan inte påstå att jag är någon riktig mästerskytt ännu men med lite träning så ska jag nog klara av det, buskul var det i alla fall.


Sen blev det mer hundkörning i mörkret, den här gången gick det ännu bättre. Hunden börjar bli så duktig redan att min dåliga kondition börjar märkas. Nu önskar jag bara att lillebror med minimonstren kunde komma förbi, de kommer tycka att det är jättehäftigt att åka hundsläde tror jag!

Inga kommentarer: