onsdag 4 november 2009

Städ och tvättkväll

Det ekar tomt i korridorerna på landstinget och utanför är det mörkt och kymigt. Det är snö i luften och det känns som en dag då jag borde legat kvar i sängen med en bra bok istället. Hade det inte varit för att min lägenhet luktar pest så hade jag nästan stannat hemma idag. Anledningen till att det luktar hemma hos mig har med min gamla frys att göra, den läcker något som gör att jag får ont i huvudet. Jag misstänker att det är freon dessvärre.

Mina kollegor är på ett seminarium som arrangeras av Centrum för klinisk forskning, jag valde att stanna kvar på kontoret idag för att rensa bort lite jobb från mitt fortfarande överfulla skrivbord. Mörkret har lagt sig och nu är jag helt själv kvar på kontoret och jag funderar på att ge upp för idag. Hemma väntar en stökig lägenhet, ett berg av tvätt och ett tomt kylskåp vilket inte lockar så värst just nu men jag måste.

Inga kommentarer: