måndag 23 november 2009

Riksdags- och landstingslistor spikade


Moderaterna i Västmanland har haft sin slutliga nomineringsstämma till riksdag och landsting och kandidaterna på våra valsedlar är spikade.

Vi har en lång och demokratisk process i partiet där alla medlemmar har möjlighet att både kandidera och rösta på varandra. Sedan har en valberedning grubblat och klurat för att lägga fram ett förslag till valsedlar för medlemmarna. Slutligen får valda ombud från alla föreningar rösta fram den slutliga valsedeln. Vi har hållit på sedan innan sommaren för att få fram så bra listor som möjligt inför valet. Det gäller att hitta kandidater som har både kompetens, vilja och en stort tålamod för att representera sin valkrets och stå starka i den politiska snålblåsten.

Jag kan konstera att jag fått behålla min tredjeplats till riksdagen och jag har klättrar upp till en andra plats på landstingslistan för östra kretsen sedan valet 2010. Listan toppas av Jessica Polfjärd följd av Staffan Anger. (bilden har jag stulit av Ulf Nygren som också tagit bilden.)
Jag vill rikta ett stort tack till alla medlemmar och föreningar som stöttat mig under processen, nu är det valrörelse fram till den 19 september.

Inga kommentarer: