torsdag 24 september 2009

Fullmäktige

Jag klev upp ruskigt tidigt för att hinna kolla igenom handlingarna en gång till innan fullmäktige. Det är en märklig känsla att sitta i sängen, äta limpa med ost och vänta på att tidningsbudet ska komma vid fem!!!

Fullmäktige gick bra, debatten var lugn och väntad. Dagens största spänning var vid votering om Thomas Wihman (MP) satt utanför lokalen och tittade på tv monitorn och inte han in till röstningen Fullmäktiges ordförande började nämligen omröstningen samtidigt som han ringde i voteringsklockan. Nu säger dock kommunallagen att alla har rätt att votera innan ärendet är klubbat så Thomas fick rösta. Lite turbulens blev det men inget märkvärdigt, VLT slog däremot upp det som den största nyheten från sammanträdet.

Sen blev det generalrepetition av "Mig äger ingen" på teatern. Eftersom jag inte känner mig helt frisk fortfarande så gick jag i pausen. På vägen hem svängde jag förbi expen för att hjälpa till att packa de sista provvalshandlingarna som skulle ut samma kväll.

Inga kommentarer: