måndag 31 augusti 2009

Världens bästa arbetsstämma

Tiden har gått så ruskigt snabbt de senaste dagarna och jag har haft otroligt roligt att jag helt glömt bort att blogga (tiden har kanske varit lite knapp också). Jag har suttit på arbetspass mest hela tiden då jag vaktat diverse säkerhetsdörrar men det har på inget sätt varit tråkigt. Det har passerar trevliga människor hela tiden och jag har haft människor att prata med hela tiden. En av dessa trevliga människor var Sofia Arkelsten som kom förbi för att prata lite moderat miljögrupp och prata rörpost, något som landstinget och riksdagen har gemensamt.

Det har passerat ministrar, kommunal och landstingsråd, partiledning och riksdagsledamöter hela tiden. Under alla mina år i partiet har jag dessutom hunnit lära känna stora delar av vår fantastiska organisation på riks och lokalt så jag har haft riktigt kul, som en stor firmafest!

Under de senaste dagarna har det också tagits en hel del viktiga beslut som kommer ligga till grund för den valaplattform som nu ska arbets fram lokalt och centralt inför valet 2010. Det har debatterats och argumenterats högt och lågt, precis som det brukar vara. För mig kändes det extra viktigt att sjukvårdsfrågan har fått en central plats på dagordningen och att vi nu har en intregrationspolitik att vara stolta över.

Inga kommentarer: