måndag 4 maj 2009

Min nya cykel


Nu har mitt försäkringsbolag jobbat på snabbt. På en vecka har jag nu en ny cykel, min tredje på en månad. I min cykelbutiken pågår det en vadslagning om när jag kommer tillbaka igen, galghumor.


Polisen tycker inte jag ska parkera cykeln, då får jag räkna med att den blir stulen igen. Jag ska med andra ord bara använda cykeln till att cykla runt på, jag kan alltså inte använda den som färdmedel eller uträtta ärenden. Försäkringsbolaget hoppas att mina nya lås fungerar bättre den här gången men kan inget göra. Som konsument och skattebetalare känner jag mig lurad av både staten och tjuven. Håll tummarna för att det inte händer igen för imorgon kommer jag cykla till jobbet igen och försöka låsa och kedja fast cyklen vid ett träd eller hus.

Inga kommentarer: