söndag 17 maj 2009

Helgens bravader

En helg helt och hållet i politiken tecken har det blivit, men på lite olika sätt.

Helgen började men en lång svamputflykt till skogarna runt Norberg, vackert väder och Sveriges vackraste miljö. Trots bristen på murklor i min korg var jag ganska nöjd.

Lördagen bjöd på MUF kurs om EU. MUF´s tidigare generalsekreterare Oskar Öholm, idag riksdagsledamot från Örebro fanns på plats. Oskar bjöd på en bred föreläsning om varför EU är viktigt och konstaterade att han och jag var de enda i rummet som levde när muren föll. Blir jag äldre eller blir alla andra yngre?


Idag har Christofer Fjellner varit här. En av våra fyra fantastiska europaparlamentariker som jag hoppas kommer kunna sitta i minst fem år till. Christofer har varit här hela dagen och vi har kampanjat i stan och i bostadsområden. Vi har ätit lunch med medlemmarna och Christofer har inspirerat och peppat oss att fortsätta arbetet med att få fler moderater till Bryssel den 7 juni.


Inga kommentarer: