torsdag 19 februari 2009

Ögonkliniken

Dagen har bjudit på ett studienbesök på ögonkliniken på centrallasarettet i Västerås.
Eftersom jag varit patient på ögon sen jag var liten och har en väldigt positiv erfarenhet av dem var jag lite nervös inför dagens besök, tänk om de inte alls skulle vara så trevliga i verkligheten nu när jag är politiker.

Min oro var helt i onödan, vilken fantastisk verksamhet och underbar personal. Vi har talat om allt från dåliga löner till placeringen av sofforna i väntrummet. De berättade för mig att verksamheten bygger på personalens önskemål, när de ser att saker kan göras bättre så ändrar de helt enkelt. Det behöver inte vara så komplicerat alltid, sa en sjuksyster.
Jag frågade vad de skulle önska sig om de fick önska vad de ville av mig och då blev det alldeles tyst. "Det finns inte så mycket att klaga på när man trivs på sin arbetsplats", var svaret jag fick. Hela besöket avslutade vi med att äta lunch i matsalen och dagen till ära var maten riktigt god.

Tack ögonkliniken för ett trevligt och inspirerande besök.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att höra att det finns sjuksystrar som verkligen trivs på sin arbetsplats! Media har verkligen ansträngt sig för att vinkla hur dåligt ALLA sjuksyrror mår och att det är SUPERdåligt att jobba inom sjukvården. Ja, du vet ju allt detta *ler*. Hoppas i allfall att allt är bra med dig. Kram