tisdag 7 oktober 2008

Vilken helg det blev...


Efter konferensen i Stockholm blev det full rulle, två kalas skulle avverkas i snabb takt. Tack snälla mamma för lånet av bilen, utan den hade det inte fungerat, Västerås är ruskigt stort till ytan.
Först fyllde min gamla vän Jockes hund 1 år, jag och pappas vovve var naturligtvis där och uppvaktade med ett tuggben. Sedan hem till Susan Arefs som firade med ett 24 års kalas, stort grattis i efterhand. Ett riktigt trevligt kalas blev, inte så stökigt och bullrigt utan lugnt och sansat.

Min plan var att ta det lugnt att stanna hemma i söndags och göra ingenting, kanske läsa lite böcker och se en film men inte så mycket mer. Det har varit en väldigt intensiv period nu med massa arbete, sena kvällar och dessutom resan till Azerbaijan mitt i allt i hopa så jag är verkligen i behov av att ta det lungt. Men så blev det inte, jag vaknade tidigt och kunde inte ligga stilla. Jag bjöd in mig själv på lunch i Eskilstuna hos lillebror med familj. Jag köpte lite kläder till mina brorsbarn i Azerbaijan som jag vill ge dem, och det var i grevens tid, barnen växer ta mig tusan ett par cm i veckan. Stackars Mollys byxor satt som ett korvskinn.

Sent om sider kom jag till slut hem och kopplade om min TV och DVD så att filmerna nu inte går i rosa toner, somnade framför Shrek i grönt och inte i rosa.

Inga kommentarer: