måndag 7 juli 2008

Ett tag sedan sisst


Det är så mycket som kommit emellan att jag inte hunnit blogga något på ett tag, men nu ska det bli bättring igen.

Jag har målat färdigt i hallen och hunnit åka upp till Västerås igen, det har varit bröllop i Rättvik och nu sitter jag på jobbet igen. Min senaste tid i kortformat.


När vi igår bilade ner från Dalarna gjorde vi ett snabbt turistinhopp på Sahlins strutsfarm...vilka djur och vilka groteskt stora ägg de värper. Visste du att det går 47 hönsägg på ett strutsägg? Jag "råkade" hitta strutsfarmens stall som bestod av en stor inhägnad med sjukt många strutsar i och där skulle jag naturligtvis in och titta lite. Vad jag inte visste var att strutsar är nyfikna djur och tyckte att jag var ett ganska intressant inslag i deras tråkiga vardag. Strutsar är inte bara stora de har en enormt långa halsar också, jag höll knappt på att komma därifrån (strutsar bits förresten).
Jag är nu stolt ägare av en dammvippa av strutsfjädrar och lite handproducerad strutstvål!

Inga kommentarer: