söndag 29 juni 2008

Såå trött

Jag lovade er mer om Litauen ikväll, men jag orkar faktiskt inte. Jag är hemma hos min söta kusin i Stockholm för att imorgon turista i Stockholm och sedan flyga tillbaka till Blekinge igen.

Kort och gott kan man säga att mina två dagar och en kväll i Vilnius varit alldeles för korta och intensiva men väldigt lyckade. Förutom att träffa en massa gamla vänner från Vitryssland har jag lärt känna en massa nya nu. Det är verkligen lärorikt och omtumlande att höra unga människors berättelser om livet i en diktatur och även om vi är där för att lära dem och ge dem information att fortsätta sin kamp för demokrati ger dessa möten även mig en rejäl dos energi att fortsätta arbeta politiskt.
Förhoppningsvis kommer jag var med i Vitrysslandsprojektet flera gånger det kommande året.

Någon som har några förslag på vad man hittar på i Stockholm en måndag för att slappa och ha det trevligt?

Inga kommentarer: