torsdag 26 juni 2008

Ont i ryggen - på väg till Litauen

Igår och idag har jag haft riktigt ont i ryggen, så målningen ligger ner ett tag framöver. Men jag har hunnit läsa lite böcker istället, avslutade Svinalängorna av Susanna Alakoski, i gårkväll. Har du inte läst den så kan jag rekommendera den en regnig sommardag. Lättläst och kort om en bit svensk nutidshistoria om barn med alkoholiserade föräldrar, antagligen lever fler barn än man tror med detta även idag.
Har påbörjat lite sommarlättläsning med Liza Marklunds, den röda vargen nu.

Dagen har varit ganska lugn annars, jag höll i och för sig nästan på att köra på en ko idag. Tre stycken hade rymt ur sin hage och vi fick hjälpa till att fösa in den. Jag gillar kor, de är stora och ser snälla ut men så fort det inte finns elektrisk tråd mellan mig och kon så blir jag livrädd! Den här sagan slutade bra den här gången.

Imorgon åker jag till Vilnius för att under helgen medverka på ett seminarium som Jarl Hjalmarsson Stiftelsen arrangerar för Vitryska ungdomar. Jag har varit involverad i det här projektet ganska många år nu och det ska bli kul att åka igen. Den här gången ska jag tala om kampanj och organisation.
Jag vet inte om jag kommer kunna blogga så mycket i helgen men jag lovar att skriva en sväng på söndag när jag kommer hem.

Inga kommentarer: