tisdag 13 maj 2008

Baksidan av våren


Vi har haft ett helt fantastiskt väder den senaste veckan. Här i Västerås har vi temperaturer runt 25 grader i helgen men strålande sol och klarblå himmel. Idag har det dock blivit kallare men solen strålar fortfarande och himlen är blå.

Nackdelen med detta är att pollen säsongen har exploderat, jag är allergisk mot allting och lider ganska rejält av detta. Tar jag min medicin brukar jag klara mig hyggligt men den här veckan har det varit lite mycket för kroppen på en gång, ont i huvudet, näsan rinner, ögonen kliar och varje andetak känns tungt. Dessutom blir jag enormt trött av all medicin så här i början på säsongen.
Borde göra en massa saker men jag orkar inte just nu, har precis sovit en stund och nu känns det lite lättare att andas i alla fall. I kväll får bli en pizza och tv kväll för min del så att jag är riktigt laddad inför imorgon.
Imorgon är det nämligen dags för lilla uppkörningen, något trafikskolan gör för att testa att man är redo för uppkörningen. Jag känner mig redo, frågan är bara om världen är redo för mig med körkort snart:)

Inga kommentarer: