fredag 9 maj 2008

Ambulansen


Jag har inte skrivit på länge jag vet, men det har kommit en massa saker iväg som jobb och vackert väder. Men nu ska jag bli bättre.


Idag är ambulansen en stor fråga hos oss, hur många de ska vara och vad de ska göra när de åker på uppdrag. Birgitta Andersson, centerns landstingsråd föreslår att vi inte ska köpa fler ambulanser förren vi har utrett OM behovet verkligen finns, det kanske är så att vi kan flytta på en av dem vi har istället.

Själv tror jag att man måste se på vården lite bredare, att det ska finnas ambulanser till akuta fall är självklart men idag använder vi ambulanser till att transportera sjuka och åka på läkarbesök också och där kan vi kanske ha andra typer av insatser. Jag tror också att man ska kunna utnyttja kommunens resurser bättre, räddningspersonalen i brandbilar skulle kunna få en bredare utbildning för akutvård vid tillexempel hjärtstillestånd.

Inga kommentarer: