fredag 25 april 2008

Då är det dags


Jag har fått mitt första husdjur, jag har en tam geting som äter socker i mitt kök!!! Egentligen borde jag slänga ut honom men jag är inte säker på att han klarar sig och han verkar trivas ganska bra där han är.

Vi får dock se om han överlever helgen alldeles ensam, jag är nämligen på väg nu. Väskan är packad, blommorna är vattnade och kaffekokaren är avstängd... Till Blekinge!


VKL`s årsmöte är avslutat och i år fick vi lyssna på två intressanta föredragningar, den ena om mälardals- och bergslagsområdets historiska koppling till Stockholm och varför detta är motorn i Sverige. Sedan fick vi en snabbdragning av SKL om vårdstrejken. Allt tyder på att strejken kommer dra ut på tiden då alla försök till medling mellan parterna verkar ha upphört, lite av ett dö läge. Bli inte sjuk nu är mitt tips


Inga kommentarer: