tisdag 4 mars 2008

Sverige ett föregångsland!


Efter gårdagens långa dag kom naturligtvis huvudvärken som ett brev på posten i natt. Vaknade upp och kände mig fortfarande alldeles yr...två huvudvärktabbletter och tillbaka i sängen. Har just vaknat igen nu och känner mig som en ny människa...packa väskan och iväg till jobbet med andra ord. Som tur är ska jag till min läkare idag och få en första behandling för huvudvärken...


Slog på TV´n och gjorde mig i ordning till Operah, som hade ett "intressant" avsnitt om homosexuella världen över. Allt från den Indiska maharadja sonen till den första NHL spelaren som kom ut ur garderoben. Men det var inte det som fasinerade mig utan synen på homosexuella världen över, visste du att Sverige var det första landet att avkriminalisera homosexuallitet 1944 och att USA inte gjorde det förren 2003! Sverige har tydligen varit ett föregångsland i hela världen för dessa frågor och trotts det så ligger vi i min värld långt ifrån vad jag kallar mänskligt när vi fortfarande särbehandlar människor!

Det är verkligen dags att vi politiskt börjar jobba för att alla människors rätt att viga sig i svenska kyrkan och att alla som vill och kan bli bra föräldrar ska få adoptera barn!

Inga kommentarer: