torsdag 27 mars 2008

Ny bostäder


Idag har VLT lagt upp ett förslag av hur det kommer att se ut på Hållgatan efter det att mitt kontor rivs. Förra hösten gick äntligen köpet igenom och landstinget sålde sina administrativa byggnader på Hållgatan i Västerås till NCC för en ganska stor slant. 31 Oktober ska huset vara utrymt och jag med mina kollegor ska flyttas till Gammla lassarettet i Västerås som just nu håller på att renoveras åt oss.

Hur som helst, VLT har lagt upp en skiss på hur det kan komma att se ut på Hållgatan efter det att admínistrationshusen rivs. Det kommer bli en blandning av högshus och radhus men ett underjordiskt garage. Till min stora glädje såg jag även att det som idag är sessionssalen blir kvar men omgjort till lägenheter. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att bo här.

Inga kommentarer: