söndag 17 februari 2008

Skulle baka, men...


Sitter och jobbar ikväll...helt normalt på en söndagskväll i min värld, hur som helst.

Fick för mig att det skulle vara kul att baka lite muffins mitt i landstingsplansarbetet. Jag hade satt på ungnen, plockat fram recept och tagit fram kastrullen för att smälta smör...då kom jag på att det är bra att förbereda med formarna inan smeten är färdig.

Nu visar det sig att vi har inga muffinsformar hemma, allt jag hittar är knäckformar. Sen hittade jag inte elvispen...och där någonstans så gick baklusten ur mig.

Det blir inga muffins idag.


Jag fick däremot ett kul samtal från min lillebror. Han berättar alltid en massa kul saker om sin familj idag letar han efter en "Molly Mus" dvd som äldsta barnet har gömt och filmen ska tillbaka till biblioteket imorgon. Jag fick prata en stund med Molly i telefonen när vi var klara gav hon lurer tillbaka till David (lillebror), och frågade: "vem var det?"...det är skönt att man är en omtyckt faster.
Molly som även äldsta dottern heter har ett litet lek kök i plast som hon har börjat ställa in en massa saker i...inte helt bra med tanke på att det inte håller sig så kallt där inne. Jag tror att "Molly Mus" dvd ligger i lek köket också.

Inga kommentarer: