tisdag 19 februari 2008

Castro


Min "gå hem tidigt dag" fungerade inte idag heller, men jag han med ett pass på Friskis inan hemfärden iaf. Släpade mig med tunga steg dit och började passet helt ofukuserad och tankarna på helt annat håll men nu i efterhand känns det skönt och jag är ganska stolt över mig själv som tog mig dit. Förhoppningsvis kommer jag sova got i natt och känna mig pigg och utvilad till fullmäktige imorgon. Imorgon händer förresten något annat kul, Moderaterna ska ha samråd och Gunilla Carlsson kommer hit för att diskutera partiets vision och utveckling med oss i länsförbundet. Ska bli spännande, jag tror nämligen att det finns en hel del saker som behöver diskuteras.
Läste en riktigt konstig "nyhet" på text tv alldeles nyss, någon har stulit 4 ton bro i Tjeckien...hur gör man då egentligen, rent praktiskt?

Castro har meddelat att han avgår, 81 år gammal och 46 år vid makten. Vissa fattar sent, det om något är en klåfingrig politiker. Att Castro skulle avgå kommer i sig inte som någon nyhet, han har varit sjuk länge och inte visat sig offentligt på snart två år. Jag hoppas att Castros avgång kommer resultera i att Kuba blir något mindre kommunistiskt och mycket friare men jag är tveksam om det kommer hända, föreslagen ny diktator är nämligen Raul Castro, Fidels bror...han är en riktig ungdom med sina 76år!

Inga kommentarer: