tisdag 26 februari 2008

Mörkt, kallt och ensamt


Av titteln att dömma skulle jag kunna befinna mig i en mörk källare nu men så är inte fallet, istället sitter jag på mitt kontor....det är bara jag här, det är svart utanför fönstret och ett tåg susar förbi i närheten. Dessutom fryser jag så naglarna vitnar på tangentbordet. Med andra ord, en typisk sportlovsvecka i Tråkerås!


Som tur är ska jag snart få lite ombyte, om några timmar går flyget söderut...ja, ja sluta hurra så långt ska jag inte! Jag ska till Blekinge bara och jag hade tänkt att vara ledig men så blir det inte...jag ska skriva på landstingsplanen och läsa remisser fram till måndag. Men lite kul saker ska jag hitta på endå, men om detta skriver jag då!


Tänkte berätta lite om min helg istället!

Jag har varit på kurs med Moderattanterna, kom dit skeptisk och åkte därifrån bubblandes av nya ideer. Kursen kommer pågå i 2½ år och tanken är att ett gäng topp kvinnor från Moderaterna tillsammans ska utveckla sig i politik och ledarskap. Jag har fått möjligheten att gå i år och det känns toppen att bli en av de utvalda.

Jag är generellt väldigt skeptisk till kvinnoorganisationer som har en tendens att bli lite sekterisktiska i sitt tänkande, men det finns bra saker också och det är det jag ska fokusera på i Moderattanterna nämligen gemenskap, kunskap och stöttning i politikerrollen.


Igår lärde jag mig att mobilblogga också...lovar att skcika nått från Arlanda ikväll!

Skulle förresten hälsa till Lillkusinen också, tack för en trevlig lunch!

Inga kommentarer: