fredag 8 augusti 2008

Tokregn


Jag promenerade runt i mina nya stövlar igår kväll och hade just bestämt mig för att sova med dem på när telefonen ringde. Pojkvännen satt i bilen och berättade att han kört upp till Västerås en dag tidigare än planerat. Vilken panik jag fick, grejer överallt och mina planer på att sova med stövlarna på fick skrotas!

Vaknade upp till ett väldigt plaskande och skvalande imorse, fick för mig att duschen stod på eller att ett rör gått sönder någonstans men så var det inte. Det regnar, det regnar något helt sjukt mycket. Trafiken står mer eller mindre stilla idag!

Jag tycker synd om arrangörerna som ska hålla golftävlingar på Frösåker med Annika Sörenstam idag men innerst inne är jag glad över att det kan bli en svampsäsong trots all torka i sommar.

Inga kommentarer: