söndag 17 april 2016

En liten bit av Indien i Västerås

Vilken färgsprakande lördag det blev. Jag var inbjuden till VISA, det vill säga Västerås Indian Swedish Association för att hälsa på under deras Holi festival.
Så många gånger som jag varit i Indien borde jag ha lärt mig att svart kanske inte är den bästa klädsel. Kan dock konstatera att jag stod ut i min svarta kostym i detta hav av färger.
Holi är färgernas fest och  firas på många olika sätt runt världen. I Västerås firades detta med kulturell musik, dansare, barn och tal.
Tal hölls av Indiska ambassadören som var inrest från Stockholm och skrämmande nog mig själv. Jag var inte riktigt beredd på detta och på en väldigt otränad och skranglig engelska så lyckades jag hälsa ambassadören välkommen till Västerås och berätta hur mycket samarbetet mellan företagen i Västerås och Indien betyder.
Sedan tände vi tillsamman en lyckta för dagen, här med elektriska värmeljus för att inte orsaka brand i Culturens lokaler.
Stort tack till VISA för att jag fick komma och ett jättetack för vackra blommor.


Inga kommentarer: