torsdag 14 april 2016

Information i massor


Den här veckan har varit helt tokig och det tar aldrig slut på möten. Tiden på kontoret är näst intill obefintlig och jag är oerhört glad över alla våra bärbara apparater. Jag har dessutom varit ovanligt trött flera dagar nu, tillslut kom jag på att det beror på mina allergitabletter. Nackdelen med lövsprickning är pollen, men hellre lite pollen än mörker dygnet runt.

Jag följer upp måndagens besök i Kolarbyn med ett seminarium i riksdagen med Swedish Mountains, det vill säga Sälenfjällen. En destination som har många traditioner men även en lång erfarenhet av turistnäring .Jag tror att vi i Västmanland har mycket att lära av mer erfarna destinationen som just Sälen och Åre.

Dagens utskott blev längre än vanligt och det beror nog på dagens besök av Jordbruksverket. Utskottet hade förberett med en rad frågor till generaldirektören redan innan mötet så departementet haft tid att förbereda sig. Trotts detta så haglade det med frågor på mötet så jag han inte ställa den fråga jag själv förberett.
Frågor om utbetalning av stöd och kommande kontrollprogram är såklart högaktuella just nu. Jag måste dock säga att Jordbruksverket imponerar. De är pålästa och kunniga de har dessutom en positiv och framåtsträvande syn på hur myndigheten kan bli så funktionell som möjligt för kunden. Imponerande och jag hoppas fler myndigheter tar efter.


Inga kommentarer: