måndag 21 mars 2016

Tack Sture

Fredag och kvar i riksdagen en hel dag, känns lite konstigt men nödvändigt. Vi har vårt sista sammanträde i parlamentariska landsbygdskommittén innan vårt delbetänkande överlämnas i nästa vecka. Nu går vi in i ett skede där vi ska börja formulera konkret politik och det ska bli spännande. Min förkylning tar ut sin rätt och mitt öra värker mer och mer, tror jag håller på att få öroninflammation.

Skyndar mig allt vad jag kan från Stockholm mot Enköping. Syftet med min resa är LRF Mälardalens årsmöte och framför allt avtackning av Sture Johansson som avgår efter många år som ordförande. Sture är en person som betytt väldigt mycket för LRF genom sitt öppna och inkluderande sätt men också väldigt mycket för Västmanland eftersom hans insatser under branden är helt ovärderliga. Efter Stures mycket snabba och handlingskraftiga ingripande så mobiliserades bönderna i området för att köra vatten och röja brandgator så att branden spridning hejdades.
För mig har Sture också betytt mycket eftersom han tog mig lite under sina vingars beskydd i början. Han länkade ihop mig med bra människor för att lära mig branschen och han lät mig ställa den ena frågan efter den andra utan att tröttna på att svara.
Stort tack Sture.

Inga kommentarer: